14. 12. 2011.

Snaga mreže


“Ne pitaj šta tvoja mreže može da učini za tebe već pitaj šta ti možeš da učiniš za mrežuJ
Maleni brod predstavlja NVO mrežu koja se bori da spasi prirodu (c) crtež Bjanke Prakljačić


2008. godina je donela za moju (Mladi istraživači Srbije), a i mnoge druge organizacije u Srbiji, novu energiju. To je bila ključna godina za uspostavljanje saradnje moje organizacije sa WWF-om. To je bila važna godina za jačanje saradnje sa ostalim organizacijama u Srbiji. U to vreme mi, organizacije koje se bave zaštitom prirode, znali smo jedni za druge, sarađivali. Znali smo i organizacije iz Crne Gore. Ali, nedostajalo nam je “nešto” da budemo bolje organizovani. To “nešto” došlo je sa projektom koji je podržalo Norveško ministarstvo spoljnih poslova i mi smo se umrežili kako bismo zajedno radili na primeni EU acquisa za zaštitu prirode. Tokom 2009. godine bili smo podržani i od strane Evropske komisije (EC), Generalnog direktorata za životnu sredinu, za projekat izgradnje kapaciteta. Ova dva projekta savršeno su se uklopila!
Kako smo svi, na nacionalnom, regionalnom i međunarodnom nivou, imali jako lepa iskustva sa ovim projektima i postali dodatno motivisani, usledio je sledeći korak - razvili smo projekat “Partnerskeakcije za zaštitu biodiverziteta na zapadnom Balkanu”, koji je podržan od strane EC.
Partnerstvo je jaka reč! Važno je i već je postojalo među mnogim organizacijama. Ali, ovaj projekat je doprineo da naša partnerstva postanu snažnija. Na pitanje šta je partnerstvo na ovom projektu donelo meni i mojoj organizaciji, ja bih ukratko rekla: Pokretački duh ali i stres! Dobre ideje i akcije! Mnogo znakova pitanja iznad naših glava, a onda sreću kad shvatimo šta naši partneri zapravo žele! Nova znanja, dobre savete! Razumevanje onoga što partneri rade i planiraju! Jasne ideje o tome “šta i sa kim ne bih volela da radim” i mnogo, mnogo drugih stvari!
Druga jaka, i možda još važnija reč, koju smo toliko puta izgovorili i napisali tokom projekta, je umrežavanje. Naša mreža organizacija ima 56 nevladinih organizacija članica, 4 radne grupe a moja organizacija ima ulogu sekretarijata. Uopšte nije lako! Jako puno stvari treba imati u vidu, biti pažljiv u radu sa mrežom. Ponekad je previše zahtevno ali …. odlično je! Šta je vrednost mreže? Pa, posle skoro četiri godine rada sa drugim organizacijama u mreži tvrdim da imam odgovore na sva pitanja koja se tiču zaštite prirode, primene evropskih politika, Natura 2000 u Srbiji.
Ne, ne, ne… nisam ja baš tako informisana i samouverena! Ovo tvrdim i navodim jer imam kolege u mreži, mnogo njih, sa različitim znanjem, obrazovanjem, iskustvom. Zahvaljujući poverenju, kao i načinima razmene informacija, mogu da dobijem odgovore na pitanja od njih. I obrnuto, uvek ću dati odgovore kolegama, pomoći. U mreži možemo da pitamo jedni druge različite stvari i da se uzdamo jedni u druge. Naravno, nije sve to baš tako idilično. Imamo puno “uspavanih” članova, često je veoma teško motivisati organizacije i pojedince da se uključe. Ali, verujem da ćemo, polako, polako, motivisati i njih.
Da zaključim, MREŽA NVO je najveća promena koja se dogodila, po meni, u 730 dana implementacije ovog projekta. Saradnja sa kolegama iz drugih organizacija na projektnim aktivnostima bila je bitna da bih razumela koliko je umrežavanje važno. To me je i dodatno motivisalo da doprinosim radu mreže, i na dalje.

 Milka Gvozdenović, Mladi istraživači Srbije

Nema komentara:

Objavi komentar